Osma Konferencija „Regije Zapadna Srbija“ u znaku gastronomije
Pod sloganom „Gde svaki zalogaj ima dušu“ u periodu od 4. do 6. decembra u hotelu „Park“ u Ivanjici održana je osma konferencija Turističke regije Zapadna Srbija u kojoj je učešće uzela Turistička organizacija Zlatibor.
Konferenciju su otvorili predsednik Opštine Ivanjica Aleksandar Mitrović i pomoćnik direktora Turističke organizacije Srbije Vesna Zlatić, dok je sve prisutne pozdravio i uspešan rad na konferenciji poželeo direktor Turističke organizacije regije Zapadna Srbija Nemanja Nešić.
Kroz sesije i predavanja na teme gastronomija i turizam,kako do brenda, rakija i turizam i potencijal gastronomskih događaja učesnici i prisutni imali su priliku da razmene mišljenja, podele iskustva i dođu do zajedničkih zaključaka za bolje korišćenje i promociju gastronomije kao aduta i turističkog proizvoda regije Zapadna Srbija.
Značajno izlaganje u okviru panela vezanog za gastronomske događaje imao je direktor Turističke organizacije Zlatibor, Vladimir Živanović, gde je izneo značaj tradicionalnih manifestacija kao što su Pršutijada i Rakijada za turističku ponudu Zlatibora.
Takođe, istakao je i veliki značaj oznaka kvaliteta poput „Dobro sa Zlatibora“ i planinskog doručka, a kao primer dobre prakse navedena je i mlekara „Naša Zlatka“ u kojoj nastaju sir i kajmak kao tradicionalni proizvodi zlatiborskog kraja.
Tokom tri dana trajanja konferencije na temu gastronomije govorili su i mnogi stručnjaci poput profesora Georgi Genova, gospodina Aleksandra Seničića, direktora YUTA, kao i Darka Đurovića, direktora Inovacionog biznis centra Zlatibor, Marka Marića, direktora Zlatiborskog Eko agrara, Miroslava Ivanovića iz Regionalne razvojne agencije Zlatibor.
Turizam i gastronomija su usko povezani i to se pokazalo kao jedan od glavnih zaključaka ovogodišnje konferencije uz to da su najveći potencijali zlatiborskog kraja i regije Zapadna Srbija u tom segmentu zdrava hrana, tradicionalne prerađevine poput suhomesnatih proizvoda, sira, kajmaka, voćnih sokova i domaćih rakija koje bi mogle biti povod za različite turističke ture i doživljaje turista.