PRELAZNA TURISTIČKA SEZONA na Zlatiboru nikad bolja: BOGATSTVO SADRŽAJA privlači sve veći broj gostiju
Nekada slabija prelazna turistička sezona na Zlatiboru ove godine obara sve rekorde. Veliki broj turista ovog vikenda i u toku školskog raspusta uživao je na suncem okupanim obroncima Zlatne planine. Vreme je išlo na ruku svima koji su se odlučili da slobodne dane provedu na ovoj sve traženijoj turističkoj destinaciji na koju vrlo rado dolaze pored naših i turisti iz zemalja Balkana.
„Trenutno na Zlatiboru ima oko 15.000 gostiju. Govorimo o vikendu i periodu školskog raspusta, koji se ukopio u ovu kovid situaciju i preporuku republičkog kriznog štaba“, kaže za Vidi Srbiju Vladimir Živanović, direktor Turističke organizacije Zlatibor.
Generalno je dobra posećenost u ovom periodu između letnje i zimske sezone, a imali smo i dosta sreće sa vremenskim prilikama jer je bilo lepo vreme što mnogo utiče na posetu, dodaje Živanović.
Zvanični podaci potvrđuju sve veće interesovanje gostiju za odmor na Zlatiboru.
„Kada pogledamo analizu i statistiku za prvih devet meseci ove godine, mi smo ostvarili preko 600.000 noćenja. Zlatibor je prvo planinsko mesto po posećenosti što nam je posebno drago. Ako uzmemo i činjenicu da tri meseca nisu radili smeštajni kapaciteti, mart, april i maj ove godine, kada je bila proglašena vanredna situacija zbog problema sa koronavirusom, ovi podaci govore da domaćini sa Zlatibora jesu zadovoljni“, kaže direktor TOZ-a.
Na ovoj planinskoj lepotici se uveliko gradi i više nije slučaj da se grade samo vile, već su u pitanju čitavi stambeni komplesi neretko i sa desetak spratova. Danas Zlatibor počinje da liči na omanji grad sa potrebom za širokim ulicama i većim protokom ljudi.
„Mi se svakodnevno susrećemo sa nekim kritikama, pitanjima i informacijama gde gosti žele da vide i saznaju u kom smeru će se razvijati naše turističko mesto. Kritike su najviše usmerene na to što se Zlatibor urbanizuje i što postoji ekspanzija gradnje. Svedoci smo da se na Zlatiboru gradi veliki broj objekata. To su apartmanska naselja, stanovi, hoteli i to je činjenica od koje ne možemo da pobegnemo. Na lokalnoj samoupravi je jedan izazov kako da obezbedimo dodatne sadržaje koji se turistima ovde nude“, kaže Živanović.
Zlatna planina je ovog leta dobila potpuno novi, rekonstruisani izgled pešačke zone, Kraljevog trga, letnje pozornice i jezera.
„Tom rekonstrukcijom hteli smo da ponudimo novu atrakciju, novu uslugu jer smo na taj način rasteretili postojeću infrastrukturu u samom centru. Cilj nam je bio da da izgradimo šire i komfornije pešačke staze, što smo i postigli“.
Krajem godine, po najavama iz TOZ-a biće puštena u rad i najduža panoramska gondola na svetu. Ona će dodatno pokrenuti još neke investicije i uposliti novu radnu snagu. Samu izgradnju “GOLD gondole” koja je dugačka čak devet kilometara finansirala je Opština Čajetina.
„Očekujemo da će puštanje u rad gondole, privući i veći broj novih investicija. Na nama je sada da usmerimo te investicije u smislu opremanja i valorizacije novih turističkih lokaliteta u okolini Zlatibora. Ova situacija sa kovidom je pokazala da turisti postavljaju nove trendove jer su sve više zainteresovani za aktivan odmor, planinarenje, jahanje konja, vožnju kvadova, paraglajding, posetu skrivenim turističkim mestima, lokalitetima u blizini reka i šuma sve su traženiji, tako da je na nama sada da iskoristimo taj trend koji će sigurno biti prisutan još par godina. Mi smo uvideli koja je potreba turista i shodno tome će naše aktivnosti biti usmerene“, kaže Živanović.
Na Zlatiboru je svakodnevno u ponudi deset jednodnevnih izleta ka turističkim destinacijama i lokalitetima koji imaju veliku istorijsko-kulturnu vrednost, a posebno su traženi i lokaliteti koji nose prirodne lepote ovih krajeva.
Rekordnu posećenost ove godine beleži Stopića pećina i Staro selo „Sirogojno“.
U planu je izgradnja akva parka koji će biti na samom Zlatiboru.
„Traži se model za javno-privatno partnerstvo jer je upravo to sadržaj koji se traži ovde. Trebalo je da se ove godine realizuje ta ideja, imali smo intenzivne pregovore za početak te investicije, ali su pregovori propali delom i zbog situacije sa pandimijom koronavirusa, ali se nadam da ćemo u naredne dve godine da uđemo u realizaciju jednog takvog projekta koji nam nedostaje na Zlatiboru“, siguran je on i dodaje “Zlatibor ide i razvija se u jednom pozitivnom, za sada, smeru, a nama na lokalnoj samoupravi je da kanališemo turističku ponudu i potražnju, pre svega da otvorimo neke nove sadržaje”, siguran je Živanović.
Zlatibor već odavno nije samo obično turističko mesto, poprima obrise grada i zbog toga se planiraju ljudski resursi i organizacioni kapaciteti, uvode se nove službe koje su potrebne za praćenje brojnih aktivnosti.
„Trenutno na Zlatiboru ima 30.000 ležajeva, a u skorije vreme taj kapacitet biće sigurno povećan za 30%“, ističe Živanović.
Na Zlatiboru živi svega 3.500 meštana, dok u opštini Čajetina taj broj doseže do 16.000. Svi oni upućeni su ka radnim mestima na Zlatiboru i usluživanju turista čiji broj u špicu sezone dostiže 30.000.
Uskoro će biti i vraćena voda u jezero “Zlatiborsko oko” u samom centru koje je u potpunosti renovirano i koje sada sa dodatnim svetlima izgleda mnogo atraktivnije. Novo osvetljenje daje potpuno drugačiju čar i doživljaj ovog zaštitnog znaka Zlatibora. Opština Čajetina sama je finansirala sve radove, revitalizaciju čitavog jezera i modernizaciju uređenje centralnog Kraljevog trga.
Na Zlatiboru je prethodnih dana održan i regionalni košarkaški turnir ABA 2 lige, koji je uz posebne mere bezbednositi održan bez i najamnjeg problema, a na veliku radost košarkaša iz bivših jugoslovenskih repubika.
Dok upošljeni čekaju zimsku sezonu ugostitelji i hotelijeri sa Zlatibora nadaju se i redovnim gostima iz Crne Gore i Bosne, koji rado dolaze na Zlatnu planinu.