DruštvoHoteliIstaknute vesti

Zlatiborac slavi 140 godina očuvanja porodične tradicije i vrednosti

Proizvodi koji ne znaju za granice

„Zlatiborac“ obeležava 140 godina očuvanja porodične tradicije u svojoj bogatoj istoriji pripreme suvomesnatih delikatesa, čija je metoda ukorenjena u načinu života i običajima ljudi sa Zlatibora. O tome kako su ostali prepoznatljivi, postali lideri u svojoj kategoriji i osvojili brojna priznanja razgovaramo sa generalnim direktorom kompanije „ZLATIBORAC“ Dušanom Kneževićem.

Šta je misija „Zlatiborca“?
Mi svakodnevno posvećeno radimo kako bismo nadmašili očekivanja potrošača, koji tragaju za suvomesnatim proizvodima izuzetnog kvaliteta. Želja nam je da im pružimo vrhunske proizvode, koji spajaju tradiciju i savremene tehnologije. Naša misija je da Zlatiborac bude stabilna, organizovana i konkurentna kompanija, koja neprestano napreduje i ulaže u kvalitet, tehnologiju, opremu, obrazovanje i obuku zaposlenih. Generacije predaka porodice Stojanović su negovale ono što je najvrednije. Ove godine njeni potomci s ponosom obeležavaju 140 godina očuvanja porodične tradicije i vrednosti pripreme suvomesnatih delikatesa, čija je metoda ukorenjena u načinu života i običajima ljudi sa Zlatibora, koje kroz Zlatiborac nastavljaju da prenose i čuvaju. Nastojimo da kultura i emocije podneblja sa koga potičemo budu utkane u savremen, bezbedan, ukusan i jedinstven proizvod koji će biti u skladu sa potrebama svih naših potrošača. Već duže smo lider na domaćem tržištu i regionu, postigli smo da naši proizvodi ne znaju za granice, ali ne prestajemo da kontinuirano ulažemo u naše proizvodne procese, u kvalitet i bezbednost proizvoda i brigu o životnoj sredini. Pred nama je jasan cilj – liderska pozicija na svim tržištima i kontinuirano ulaganje u modernizaciju, rast i razvoj kompanije, integrisan sa tradicijom i njenim vrednostima.

Kakav je stočni fond i da li nabavljate sirovine i iz drugih krajeva Srbije?
Kompanija Zlatiborac se oslanja na visokokvalitetne sirovine, koje nabavljamo od proverenih dugogodišnjih dobavljača. Kompanija ulaže u održive izvore sirovina i sarađuje sa velikim i malim lokalnim proizvođačima. Nabavka sirovina iz drugih krajeva Srbije doprinosi raznovrsnosti ponude i kvalitetu proizvoda. Zlatiborac je u skladu sa svojom strategijom održivog razvoja i postizanja vrhunskog kvaliteta proizvoda, kao i težnje ka njegovom geografskom poreklu, uspostavio sistem svoje sirovinske baze, formiranjem sopstvene farme za uzgoj bikova. Ova investicija ima dvostruki cilj: prvo, da se stvori snažna i pouzdana sirovinska baza za sopstvenu proizvodnju, a drugo, da se stvore uslovi za snabdevanje sirovinama i drugih prerađivača mesa u Srbiji. Naša farma je organizovana po najvišim standardima u oblasti stočarstva, sa akcentom na dobrobiti životinja, kontrolisanoj ishrani i zdravstvenoj zaštiti. Ovim potezom, Zlatiborac ne samo da dodatno unapređuje svoju proizvodnju, već značajno doprinosi razvoju stočarstva i domaće mesne industrije.

Kako ste opstali svih ovih godina, kada je bilo najteže?
Za sve ove godine bilo je veoma složenih i teških izazova, posebno što smo mi kompanija koja je značajno izvozno orjentisana, pa je svako ino tržište zahtevno i komplikovano na svoj način. Izdvojio bih zadnjih desetak godina kao jedan jako dinamičan rolerkoster, koji obeležavaju turbulencije u jednom veoma izazovnom privrednom ambijentu u našoj zemlji, posebno u poljoprivredi i stočarstvu, bankarstvu, nepovoljnim i nepristupačnim investicionim fondovima i slično. Kada se na sve to doda period pojave korone, koja je duže vreme paralisala sve pore našeg društva, i sami se čudimo kako smo uspevali da održimo stabilnost. I pored svih izazova mi smo dinamično investirali u pravcu strategijskog razvoja, osvajali nova tržišta, zapošljavali nove ljude i širili se. Rekao bih da odgovor na izazove leži u stalnoj budnosti, praćenju i analizi promena, u pravovremenom i adekvatnom odgovoru na njih i prilagođavanju istima. Znate kako, put do uspeha uvek je popločan velikim i složenim izazovima, sumnjama i odricanjima, ali svaki korak kroz te prepreke jača karakter i približava vas cilju. Citiraću Ničea, “Ono što nas ne ubije, to nas ojača”.

Dobitnici ste brojnih nagrada, koje možete da izdvojite kao najdraže?
Kompanija Zlatiborac sa ponosom nosi više stotina nacionalnih i internacionalnih nagrada i priznanja, trebalo bi nam mnogo prostora i veoma je teško izdvojiti najznačajnije, ali evo nekih od njih:
-Više od 100 zlatnih medalja za kvalitet na Novosadskom sajmu poljoprivrede,
-Preko 100, najviše zlatnih, medalja na takmičenju Ham and Sausage Quality Competition, uglednog Nemačkog poljoprivrednog društva (DLG),
-Dvanaestogodišnje zaredom priznanje „MOJ IZBOR“,nagrada potrošača za omiljeni brend, kao
„Najbolje iz Srbije”
-Poslednje u nizu i nama veoma drago ovogodišnje priznanje „Vidovdanski orden” za 140 godina očuvanja srpske porodične tradicije i vrednosti, dodeljen Zlatiborcu i porodici Stojanović, od strane Srpske Kraljevske Akademije naučnika i umetnika, SKANU.
Ove nagrade potvrđuju posvećenost Zlatiborca našoj tradiciji i njenim vrednostima, bezbednosti, kvalitetu i zadovoljstvu potrošača.

U koje zemlje najviše izvozite proizvode?
Mi smo pored zemalja CEFTA, Crne Gore, Bosne, Makedonije i Albanije, izvozno orjentisani i prisutni na tržištu EU i Evroazijskog kontinenta, sa težištem izvoza ka Ruskoj Federaciji, zbog čega smo 2016. godine osnovali sopstvenu firmu „Zlatiborac trejd”, sa sedištem u Moskvi. Rekao bih da postoji izvesna uravnoteženost u našim izvoznim tržištima, počev od Ruske Federacije, Iraka, Rumunije, Bugarske, Slovačke, Slovenije, Hrvatske, Švedske, Francuske, Holandije, Malte, Nemačke. Ovaj širok spektar tržišta najbolje svedoči o međunarodnom priznanju i kvalitetu naših proizvoda.

Kompanija „Zlatiborac“ donira i sponzoriše brojne projekte. Šta biste posebno izdvojili?
Zlatibor je naš dom i mi ne prestajemo da ulažemo u razvoj svoje lokalne zajednice, ali i u projekte i inicijative širom Srbije. Fokusirani na pravi cilj, verujemo da zajedno možemo mnogo i zato smo pažljivo odabrali oblasti koje podržavamo programom korporativnih sponzorstava i donacija. Naša kompanija donira i sponzoriše projekte i inicijative sa posebnim akcentom na razvoj nauke i obrazovanja mladih, kulture, sporta, pružanja pomoći ugroženim društvenim grupama i pomoć u vanrednim situacijama, kroz sistemske projekte ili podršku institucijama koje se bave unapređenjem kvaliteta života lica, koja pripadaju ugroženim društvenim grupama. Ono što svakako želimo istaći, jeste da smo od 2014. godine bili uz naš Olimpijski komitet i naše olimpijce, kao zvanična hrana Olimpijskog komiteta Srbije. Zatim zvanična hrana Gorske službe spasavanja, Skyrunning lige Srbije i slično. Ove inicijative pokazuju posvećenost kompanije društvenoj zajednici i održivom razvoju.

Da li ćete učestvovati na Sajmu poljoprivrede i gastro turizma od 13-15. juna na Zlatiboru?
Da, svakako, kao i uvek ćemo uzeti učešće, posebno što se sajam održava na Zlatiboru, pod pokroviteljstvom naše lokalne zajednice Opštine Čajetina, u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede Republike Srbije. Sajam predstavlja jedinstvenu priliku za predstavljanje izlagača, sticanje novih znanja, upoznavanje i umrežavanje, i daje značajan doprinos razvoju poljoprivrede u regionu.

Planovi
Mi smo kompanija koja je uvek išla ispred svog vremena, pa su samim tim često prisutne ideje i planovi o novim razvojnim projektima, investicijama i ulaganjima. U toku smo realizacije zaokruženja najviših svetskih standarda kvaliteta u proizvodonji, IFS, Gost-R, HCCP, Halal, ISO, integrisanih u okviru proizvodnih procesa i kapaciteta koji se prostiru na preko 40 000m2, moderno uređenog proizvodnog prostora, na kome su inplementirani najmodernija oprema, tehnika i tehnologija. Nastojimo da naše planove što ispravnije postavimo, jer oni određuju naše težnje u zadovoljenju misije kompanije i rezultata koje želimo da ostvarimo. To je naša primarna planska odluka u postupku razvoja kompanije i najznačajniji pokretač njene ukupne aktivnosti. Ovo je definisano kroz povećanje obima proizvodnje, dostizanje većeg udela na domaćem i ino tržištu, razvoj novih proizvoda, osvajanje novih tržišta, unapređenje kvaliteta i bezbednosti proizvoda, ekologije i slično. Naš cilj je da stvaramo što stabilniju, organizovanu, modernu i snažnu kompaniju, koja će stalnim inovacijama i ulaganjima u kvalitet, tehnologije, opremu, edukaciju i obuku zaposlenih, uz strogo očuvanje primarnih tradicionalnih procesa, težiti ka ostvarenju nove vrednosti i većeg kvaliteta. Zapošljavamo blizu 700 mladih i stručnih ljudi, i shodno ambicioznim planovima razvoja, trend zapošljavanja ćemo nastaviti. Svi navedeni planovi ukazuju na ambiciju kompanije da zadrži lidersku poziciju u industriji i doprinosi održivom razvoju.

Povezani tekstovi

Back to top button