DruštvoIstaknute vestiTurizam

GastroZbor – Slow Food doživljaj za sva čula

Tradicionalni zlatiborski proizvodi po ukusu savremenih turista

Pod sloganom “Svaki zalogaj ima svoj priču” održan je prvi GastroZbor na Zlatiboru inspirisanog Slow Food pokretom u okviru SREST projekta (Socijalno odgovoran Slow Food turizam u podunavskom regionu). Ovaj gastronomski događaj je bio prilika za degustaciju autentičnih kreativnih zalogaja iz zlatiborskih restorana i hotela, izložbu lokalnih proizvoda i prezentacija domaćih destilerija. Poseban akcenat bio je na posmatranju samog procesa nastanka raznovsrnih jela što je unelo dodatnu dozu hedonizma koji zaustavlja ubrzanu svakodnevicu.

Posetioci su uživali u specijalitetima koje su za njih pripremali vrhunski kuvari zlatiborskih restorana i hotela, koristeći autentične sastojke karakteristične za ovaj kraj, sa zaštićenim geografskim poreklom – poput ivanjičkog krompira, zlatarske heljde i spelte, sjeničke stelje, ariljske maline, mlečnih i suvomesnatih proizvoda, kao i šumskih plodova i pečuraka.

“Predstavili smo najkvalitetniju hranu iz najboljih restorana na Zlatiboru i nešto što tursti mogu da probaju u najboljem obliku. Mi ovim želimo da naglasimo koliko je važno da čuvamo naše tradicionalne proizvođače i hranu, obrađenu i serviranu po zzahtevima savremenog turiste. Izgradnja degustativnih centara, ali i sve ostale manifestacije koje su posvećene hrani, kao što su Pršustijada i Sajam pastrmke, promovišu našu najbolju hranu i mi ćemo se u truditi da još više unapredimo gastronomiju i približimo je turistima.” kaže direktor Turističke organizacije Zlatibor Vladimir Živanović.

Gastronomija i hrana su deo turizma i kulturnog nasleđa zlatiboskog kraja i kao takvi predstavljaju poseban vid turizma koji će se sve više razvijati. Opština Čajetina kroz strateške planove i razvoj Agroindustrijskogcentra ulaže u očuvanje i unapređenje tradicionalne proizvodnje hrane koja turističku ponudu Zlatibora obogaćuje kroz vrhunske ukuse.

“Mi se trudimo da svake godine organizujemo nešto novo za naše brojne posetioce. Ovaj događaj je prilika da se posetioci upoznaju sa našom gastronomijom i ponudom hotela. Treba da nastavimo sa ovim jer imamo zajednički interes, kako Opštine Čajetina i Turističke organizacije Zlatibor i drugih ustranova, tako i hotela na Zlatiboru.”, rekao je predsednik Opštine Čajetina Milan Stamatović.

Na GastroZbor-u kulinarske veštine pokazali su restorani u okviru zlatiborskih hotela: „Karisma by Bor“, „Tornik“, „Kalem by Zak“ (hotel „Zlatibor“), „Perun“ (hotel „Mona“) i „Palisad“.Na ovaj gastronomski izazov odgovoriće i restoran „Grand“, jedan od restorana sa najdužom ugostiteljskom tradicijom na Zlatiboru. Prihod od degustacija biće doniran Specijalnoj bolnici „Čigota“, odeljenju „Čigotica“ koje je nedavno oštećeno u požaru.

Događaj je realizovala Turistička organizacija regije Zapadna Srbija u saradnji sa Turističkom organizacijom Zlatibor. TO regije Zapadna Srbija, u kooperaciji sa 11 partnera iz 8 zemalja, učestvuje u velikom projektu koji finansira Evropska unija preko Interreg Dunavskog transnacionalnog programa. Cilj je promocija Slow Food koncepta koji je u poslednjih desetak godina u Evropi postao trend ne samo u turizmu i drugim delatnostima. 

“Sve veći broj turista žele da konzumiraju tradicionalne, autohtone i lokalne . Boraveći na nekom području žele da jedu hranu nastalu na tom mestu i zaštićenim geografskim poreklom karakterističnu po duhu i prirodi tog kraja. Kao jedna od aktivnosti na tom projektu jeste i organizacija ovakvog događaja kroz koji smo hteli da spojimo tradicionalno i moderno. Sve što su posetioci degustirali ovde je tradicionalnog porekla sa teritorije Zapadne Srbije. Videli smo od najboljih zlatiborskih hotela i restorana na koji način tradicionalni proizvodi mogu da se ponude tržištu čime smo pokazali da pratimo gastronomske trendove.”, rekao je direktor TO regije Zapadna Srbija Nemanja Nešić i najavio da će sledeće godine biti organizovan veći događaj takođe u okviru ovog projekta.

Atmosferu je upotpunio gastronomski stručnjak i televizijski voditelj Nenad Gladić, široj publici poznat kao Lepi Brka. Gost programa bio je Momčilo Antonijević, novinar i narodni travar, koji je svojim znanjem i umećem približio posetiocima svet lekovitog bilja i prirodne medicine uz pripremaju autentičnog “zlatiborskog čaja”.

Povezani tekstovi

Back to top button